Leta i den här bloggen

tisdag 21 juni 2011

Avslutning på babymassagen

Idag var det sista tillfället på föräldragruppen och babymassagen. Selma firade detta idag (på sin 3-mån dag) genom att kissa på mammas jeans. Borde tänka på att ta med ombyteskläder själv, inte bara till babyn! Det som känns kul är att gruppen ska fortsätta ses och vi fortsätter nästa vecka på biblioteket, ska bli nice! Till hösten så har vi anmält oss till en babysagostundsgrupp på bibblan. Tror det kommer att passa Selma alldeles utmärkt då hon älskar böcker (hon må vara lik pappa till utseendet men det där med böcker har hon fått ifrån mamma mu!)

Idag pratade vi även om mat i föräldragruppen och vi fick frågan om vi funderat något vad man själv har för matkultur och hur/vad/var man äter och hur viktig man är som föredöme för sitt barn.
Detta är självklart något vi diskuterat här på Lyckovägen redan för genom att sitt sätt att vara, inte bara när det gäller mat, tar barnet efter snabbare än vad man tror och vissa saker får barnet med sig hela livet.
Själv har jag fått med mig P4 ifrån mina föräldrar och lyssnar gärna på ring så spelar vi och melodikrysset på lördagsmorgonarna =-)  Kanske min kärlek för allsånger också, eller vad säger du mamma Eva? =-) Sedan har jag självklart fått med mig massa andra positiva egenskaper och värderingar men de får jag bjuda på en annan gång. Har ni några egenheter som ni ärvt från era föräldrar? Gör gärna en kommentar och bjussa på er själva =-)

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar